fbpx

Jak schudnąć ćwicząc w domu?

Niestety z roku na rok przybywa w Polsce osób z nadwagą. Oprócz tego wiele osób po prostu ma kompleksy z powodu nadmiaru tkanki tłuszczowej. Można nie być otyłym, a i tak mieć problemy ze zdrowiem wynikające z przyrostu wagi, a co za tym idzie przyrostu masy tłuszczowej.

Wbrew pozorom nawet szczupłe osoby mogą mieć problem z za wysokim cholesterolem. Dlatego warto trzymać wagę po pierwsze dla zdrowia, a po drugie dla większego komfortu. Jak ćwiczyć w domu, żeby schudnąć?

Dieta czy ćwiczenia?

Od lat trwają spory co jest ważniejsze: odpowiednia dieta czy ćwiczenia na odchudzanie? Jednak, aby schudnąć trzeba jeść około 300-400 kcal mniej niż normalnie wynosi nasze zapotrzebowanie kalorycznie, ale nawet robiąc codzienny trening w domu trzeba do organizmu dostarczać większą ilość kalorii niż zapotrzebowanie. Co to oznacza?

Zamiast redukować kalorie w diecie, trzeba je mądrze rozłożyć na zdrowe posiłki, bogate w białko, czyli budulec mięśni. Jeśli nie będziemy jeść białka, zamiast spalać tłuszcz, spalimy mięśnie, a to na pewno nie przyniesie nikomu pożytku. Warto więc jeść 3-5 posiłków dziennie, które są bogate w różnego rodzaju pokarmy. Dzięki temu organizm będzie zdrowszy, silniejszy, a ćwiczenia w końcu przyniosą efekty.

Czy ćwiczenia w domu są skuteczne?

Pojawia się też wiele opinii, że ćwiczenia odchudzające w domu nie są efektywne. Aczkolwiek to ne prawda. Można wyznaczyć sobie świetny plan treningowy w domu, który spełni nasze potrzeby i pozwoli nam schudnąć. Oczywiście możliwe są też ćwiczenia w domu bez sprzętu. Zamiast kupować hantli, można wziąć pełne butelki wody mineralnej. Za matę do ćwiczeń na leżąco może służyć koc, choć maty są antypoślizgowe, więc jednak w nie warto zainwestować.

Ćwiczenia na spalanie tłuszczu w domu to przede wszystkim tak zwane cardio. Najpierw trzeba wykonać rozgrzewkę, choćby taką, jakiej uczyli nas na lekcjach w-f albo też znajdując filmik instruktażowy w Internecie. Po rozciągnięciu i rozgrzaniu ciała można zacząć cardio. Takie ćwiczenia wykonuje się szybko i intensywnie. Dlatego można się szybko zmęczyć. Nie warto się jednak poddawać. Nawet pół godziny dziennie wystarczy, aby pobudzić ciało do działania.

Drugą bardzo popularną formą ćwiczeń są ćwiczenia fitness w domu dla początkujących. Fitness to ogólna kategoria ćwiczeń, które mogą mieć różne natężenie, ale są na tyle łatwe, że można wykonać je samodzielnie i co ważniejsze również w domu. Regularnie ćwiczenia, każdej lub wybranej partii działa, to podstawa fitnessu.

Zwykle są to ćwiczenia mające na celu poprawienie wyglądu całej sylwetki, choć można też znaleźć konkretne ćwiczenia na wyszczuplenie brzucha czy ud.

Tabata, to kolejne ćwiczenia na odchudzanie, które mają na celu podkręcenie metabolizmu. Wystarczy intensywnie ćwiczyć przez 10 minut, aby jeszcze przez wiele godzin odczuwać efekty. Jednak za tabatę warto się wziąć, gdy opanujemy już choćby ruchy fitness i dobrą rozgrzewkę.

Ponadto są to ćwiczenia bardziej wymagające, więc warto postarać się o dobrą kondycję. Tabatą można kończyć serię ćwiczeń, ale nie trzeba jej robić codziennie. Wystarczy 2-3 razy w tygodniu, aby zobaczyć pierwsze efekty nawet po miesiącu ćwiczeń.

Nawet najbardziej leniwe osoby mogą zacząć się ruszać. Przygotowano nawet ćwiczenia na spalanie tłuszczu podczas leżenia na kanapie! Wystarczy tylko wygodnie się ułożyć i ruszać nogami, aby napinać mięśnie brzucha czy ud. W ten sposób też można trochę schudnąć, choć będzie to proces wolniejszy niż regularne cardio.

image sources

  • jak-schudnac-cwiczac-w-domu-1882007: pexels.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Follow by Email
Facebook
Twitter