fbpx

Tuńczyk – w rybie siła

Tuńczyk jest ulubioną rybą wszystkich sportowców, może on być doskonałym dodatkiem do  obiadu lub przekąski. Smacznego!

Tuńczyk jest bardzo zdrową rybą. Porcja tej ryby z puszki zawiera blisko połowę dziennego zapotrzebowania na białko. Poza tym tuńczyk ubogi jest w kalorie i tłuszcze. Jednak wybierając puszkowanego tuńczyka warto sięgnąć po rybę w puszcze w własnym sosie, gdyż ta dodatkowo zawiera witaminę B3, zaś nadmiar oleju jest zawsze szkodliwy i wpływa na zmęczenie, trądzik, osłabienie organizmu i może wywołać biegunkę.

Oto 3 proste i tanie przepisy.

 Sałatka z tuńczykiem

  • sałata
  • jajka
  • zielona fasolka
  • fileciki anchois
  • ziemniaki
  • pomidory
  • czerwona cebula
  • sól himalajska
  • pieprz
  • oliwa z oliwek
  • cytryna
  • czarne oliweki
  • puszka tuńczyka w własnym sosie

Przygotowanie:

Wyczyść i ugotuj ziemniaki i je wystudź. Zagotuj na twardo jajka, zalej je zimną wodą i również wystudź. To samo z fasolką szparagową. Odsącz tuńczyka  i włóż do salaterki. Pamiętaj aby sałatę zawsze dokładnie umyć i osuszyć.

Drobno pokrój fileciki. Pomidory dokładnie umyj i pokrój na małe kawałki, cebulę zetnij w drobne krążki. W stosunku 3:1 zrób sos z oliwy i cytryny. Całość według uznania dopraw np.: pieprzem czy chilli. Ugotowane ziemniaki i jajka pokrój. Wymieszaj wszystko razem, wlej sos, dodaj kawałki jajek i raz jeszcze dopraw jeśli nie ma odpowiedniego smaku.

Awokado z tuńczykiem

  • puszka tuńczyka w własnym sosie
  • awokado
  • Ser żółty
  • majonez
  • sok z cytryny
  • zielony ogórek
  • jajka
  • sól himalajska
  • czarny pieprz

Przygotowanie:

Ugotuj jajka i ostudź.  Teraz pokrój ser w drobną kostkę. Do tego obierz jajka i dokładnie posiekaj. Teraz czas na rybę, odsącz tuńczyka i wysusz. Wszystkie produkty wymieszaj w misce lub salaterce

Awokado przekrój na połówki, usuń pestkę i wyciągnij miąższ. Zrób to ostrożnie aby nie uszkodzić owocu. Posiekaj miąższ awokado i dorzuć do przygotowanego dania. Dodaj majonez, przyprawy i sok z cytryny. Wszystko wymieszaj. Połówki awokado wypełnij świeżo powstałym farszem.

Spaghetti z tuńczykiem

  • opakowanie makaronu
  •  puszka tuńczyka w własnym sosie
  • świeży czosnek
  • marynowane kapary
  • hiszpańska oliwy z oliwek
  • sok z cytryny
  • papryka chili w proszku
  • sól himalajska
  • czarny pieprz

Przygotowanie:

Zgodnie z instrukcją na opakowaniu, ugotuj makaron na tzw. al dente, nie zapomnij posolić wodę. Posiekaj na drobno obrany i wymyty czosnek. Z puszki wyjmij tuńczyka i go odsącz, przelej do miseczki. Na patelnię wlej oliwę i ją rozgrzej. Do oliwy wrzuć kapary, czosnek, smaż na małym ogniu przez kilka minut. Dorzuć w końcu swojego tuńczyka. Na koniec do całości dodaj łyżkę soku z cytryny.

Szczyptą soli, chilli i mielonym pieprzem dopraw całość na patelni. Ugotowane spaghetti przecedź i odczekaj. Wymieszaj wszystko i przekładaj na talerze według uznania.

image sources

  • tuńczyk: pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *