W trzech czwartych twoje ciało składa się z wody!

Woda to podstawa. Każdy to wie, ale dlaczego warto pić wodę nie tylko przy upałach. Jak uzupełniać jej stan w organizmie, jeśli nie mamy ochoty na szklankę zwykłej wody? Fakt, że organizm człowieka składa się w ponad 70% procentach z wody już skłania do refleksji.

Generalnie wody nie można przedawkować, ale warto pić ją małymi łykami. Lepiej jest pić częściej a mniej niż dużo za jednym razem. Nachalne picie może skończyć się wypłukiwaniem soli mineralnych, a to może źle wpływać na organizm i ogólne złe funkcjonowanie ciała. Nie zaleca się również picia podczas posiłków, ponieważ takie działanie zmniejsza stężenie enzymów trawiennych, a to utrudnia  samo trawienie. Najlepiej wypić porcję wody (jedna szklanka) na o 15 minut przed i po jedzeniu.

Ile wody powinniśmy wypić w ciągu dnia?

Uznaje  się, że każdy powinien wypić przynajmniej 1 litr wody na  30kg masy ciała, co w praktyce przekłada się na około minimum 2 litrów wody dziennie. Osoby warzące ponad 100 kg powinny wypić prawie 4 litry ody dziennie. Kiedy mamy zwiększoną aktywność albo temperatura rośnie, wtedy pijmy więcej. Aby określić swoje zapotrzebowanie na wodę można podzielić swoją aktualną wagę przez 30. Wówczas dokładnie poznamy swoje zapotrzebowanie na wodę.

Pierwszą dzienną szklankę wody wypij zaraz po przebudzeniu. W czasie snu nasz organizm traci wodę! Jej poranne uzupełnienie jest niezwykle ważne. Przed zaśnięciem także można wypić pół szklanki wody, ale nie więcej, bo wtedy konieczna będzie w nocy wizyta w toalecie.

Woda jest w każdym produkcie, w arbuzie stanowi 90%, podobnie jest w cytrusach. Niemniej jednak nie można zapomnieć o piciu wody mineralnej bądź przegotowanej kranówce. Poza tym oczywiście zaleca się picie rozcieńczonych soków owocowych czy warzywnych, herbatę, miętę czy rumianek lub dziką różę. Trzeba pamiętać aby szczególnie ostrożnie postępować z napojami gazowanymi. Zawarty w nich dwutlenek węgla rozciąga ściany żołądka. Powoduje to poczucie sytości, jest to oczywiście pozorne i krótkotrwałe maskowanie potrzeb organizmu.

image sources

  • woda do picia: pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *