fbpx

Yoga zamiast porannej kawy, czy to wystarczy?

yoga

Posted On 26 maja 2018

W pokoju rozbrzmiewa znajomy dźwięk budzika. Przestawiłeś już alarm dwa razy, ale nadal nie możesz się zmotywować, żeby wreszcie wstać. Gdy w końcu udaje ci się zwlec z łóżka, sięgasz w pierwszej kolejności po kawę, która – przywykłeś uważać – postawi cię na nogi. Znajomy obrazek? Dla wielu z nas na pewno.

Mała kawa wpływa korzystnie na zdrowie, a  Yoga?

Choć w umiarkowanych dawkach kawa wpływa korzystnie na zdrowie, badania sugerują, że kofeina, którą zawiera, posiada właściwości zbliżone do uzależniających. Na dłuższą metę powoduje zaburzenia snu, a co za tym idzie, coraz większe zmęczenie. Przygotowaliśmy dla ciebie propozycję, czym możesz zastąpić poranną kawę – z pożytkiem dla zdrowia i koncentracji. Odpowiedzią jest yoga.

Zamiast następnym razem parzyć rano kawę, wypróbuj kilka poniższych ćwiczeń, które doskonale poprawiają krążenie, a poprzez swoją dynamikę rozbudzą cały organizm. Spokojnie, nie namawiamy cię do przesadnie intensywnego wysiłku, nie w tym przecież rzecz, żeby stawiać się zdyszanym na ważne spotkania biznesowe. Yoga, to również szereg spokojnych, choć pobudzających ćwiczeń.

Zastąp więc kawę szklanką soku i przeczytaj niniejszy artykuł.

    • Zacznij od klęku, przy niewielkim rozstawie kolan. Opuść pośladki na pięty, duże palce u stóp powinny się ze sobą stykać). Następnie weź głęboki oddech. Przy powolnym wydechu opuść powoli głowę przed kolana. Ramiona wyciągnij przed siebie lub ułóż wzdłuż tułowia. Postaraj się rozluźnić i rozciągnąć tułów. Pozostań w skłonie przez 10 głębokich oddechów.
    • Pora na klęk podparty. Zwróć uwagę na to, żeby twoje nadgarstki znalazły się na wysokości ramion. Rozluźnij tułów. Kontroluj swój oddech tak, żeby był miarowy i głęboki. Przy każdym wydechu wygnij plecy w kształt łuku w górę, przyjmując pozycję przypominającą najeżonego kota. Przy wdechu, odwrotnie, opuść plecy i brzuch (ramiona ciągle wyprostowane). Powtórz to proste ćwiczenie 10 razy.
    • Połóż się na plecach. Ugnij nogi w kolanach, stopy niech przylegają mocno do ziemi. Ramiona ułóż wzdłuż tułowia. Przy każdym wydechu unieś biodra możliwie wysoko. Skup uwagę na nacisku, jaki wywierany jest na twoje łopatki. Powolny i miarowy wdech poświęć na powrót do pozycji wyjściowej.
    • Stań wyprostowany. Następnie wykonaj skłon, wysuń ręce do przodu i oprzyj się dłońmi na podłodze (lub na macie do ćwiczeń). Utrzymuj ręce na podłożu i spróbuj krok po kroju zbliżyć się do nich stopami. Gdy Twoje dłonie i stopy znajdą się możliwie blisko siebie, postaraj się wyprostować nogi w kolanach i wytrzymać w tej pozycji przez 10 oddechów. Nie zniechęcaj się, to ćwiczenie wymaga pewnej wprawy.
  • Na zakończenie pora na ćwiczenie rozluźniające. Stań wyprostowany, nie napinaj jednak żadnych partii mięśni. Zegnij prawa nogę w kolanie i umieść stopę na lewym udzie. Wykonaj głęboki wdech. Przy wydechu unieś wyprostowane ręce w górę. Utrzymaj tą pozycję przez kolejnych 5 wdechów i ćwiczenie wykonaj ponownie, zamieniając tylko strony.

Written by REDAKCJA

Related Posts

Przewodnik po mydłach – które jest najzdrowsze

Przewodnik po mydłach – które jest najzdrowsze

Mydło – mała kostka, która zapewnia ochronę przed światem zewnętrznym. Gdy tylko została ogłoszona pandemia, trudno było je kupić, a ceny na rynku z drugiej ręki były niedorzecznie wysokie. Niestety bez tego produktu codziennie życie byłoby bardzo trudne. Już małe...

Alergia dotyka coraz większą liczbę Polaków

Alergia dotyka coraz większą liczbę Polaków

Choć wiosna to najgorszy sezon dla alergików, wiele osób toczy nierówną walkę z tym schorzeniem przez cały rok. Są też tacy, którzy nie wiedzą, że mają alergię. Objawy mogą być bardzo różne i o skrajnie odmiennym nasileniu. Jak choćby lekki katar przez cały rok. Ale...