fbpx
poniedziałek, 3 października, 2022
  • Usługi remontowe: Łazienka Kuchnia Poddasze
Strona głównaKOBIETACo to Digital fashion i dlaczego jest tak popularny na Instagramie?

Co to Digital fashion i dlaczego jest tak popularny na Instagramie?

-

Kupowanie nowych ubrań sprawia nam przyjemność. Może jednak być też problematyczne. Zwłaszcza gdy nasze wymiary są osadzone pomiędzy klasycznymi rozmiarami ubrań, które dostaniemy w sklepach. A co jeśli chcemy prowadzić profil na Instagramie czy Tiktoku, ale nie mamy ani środków, ani miejsca w szafie, aby kupować designerskie ubrania? Nic nie szkodzi! Dla takich właśnie osób powstała kategoria Digital Fashion.

Digital Fashion – moda cyfrowa, która wprawi Cię w osłupienie

Co przychodzi nam na myśl, gdy mówimy Digital Fashion? Można sobie wyobrazić bajeczne stylizacje oparte i najnowsze zdobycze techniki, futurystyczne kształty czy nawet bardzo oryginalne wzory i kolory. Ale Digital Fashion może wyglądać również przeciętnie. Jak to?

Po prostu Digital Fashion to moda wirtualna. To nie są ubrania, które kupimy, zostaną uszyte, wysłane do nas i fizycznie je założymy. Za to są to stroje, które nakładane są na nasze zdjęcie lub nagrany film video. Mówić w uproszczeniu kupujemy wirtualne ubranie, które będziemy nosić na zrobionym zdjęciu lub filmie. A sprzedawca ubrania odpowiada za nałożenie go na wysłane przez nas pliki i odesłanie nam naszego zdjęcia w zakupionym stroju. Tak, cała koncepcja przypomina NFT, ale na szczęście jest o wiele prostsza i tańsza.

Jak kupić wirtualne ubrania?

Coraz więcej stron internetowych oferuje sprzedaż wirtualnych ubrań i dodatków. Najczęściej jednak są to serwisy zagraniczne. Aby kupić takie odzienie, wystarczy przejrzeć ofertę, sprawdzić propozycje jak pozować i dokonać zakupu. Konieczne jest wysłanie swojego zdjęcia lub nagrania w stroju opinającym, lub eksponującym ciało – w zależności od tego, jaki rodzaj odzieży cyfrowej kupujemy. Np. do balowej sukni z odsłoniętymi ramionami wystarczy za pozować w leginsach i biustonoszu. Ważne jest również, aby zrobić zdjęcie w miejscu, które ma być rzeczywistym tłem fotografii.

Po określonym przez sprzedawcę czasie otrzymamy plik ze zdjęciem lub nagraniem video, na którym występujemy w kupionym wirtualnie ubraniu. Taki plik możemy wstawić na Instagrama.

Skąd wiadomo, że ktoś korzysta z Digital Fashion?

W zasadzie nie wiadomo. Dopasowanie stroju do wysłanego zdjęcia jest na tak wysokim poziomie, że gołym okiem nie zobaczymy edycji. Jednak z drugiej strony bardzo często kreacje z kategorii Digital Fashion są bardzo nowoczesne. A nawet filmowe czy bajkowe. Dlatego można je odróżnić od standardowych ubrań dostępnych w sklepie. Jednakże są też projekty, które można uznać za tradycyjną modę czy takie, które wpisują się w obecne trendy. Z tego powodu nie zawsze będziemy mieli świadomość, że ktoś posłużył się wirtualnym strojem, jeśli nam o tym nie powiedział albo nie wybrać bardzo dekoracyjnym stylizacji, która już z samego zamysłu twórcy nie miała wyglądać realnie.

Czy warto kupować Digital Fashion?

Przeglądając zdjęcia na Instagramie, może zobaczyć, że coraz więcej influencerek modowych korzysta z takich produktów. Często, aby pokazać tę nowość na modowym rynku i wykorzystać ją jako kontent dla swojego konta. Ale są też inne powody. Kupienie designerskiego odzienia w postaci Digital Fashion jest tańsze niż kupienie realnie uszytego projektu. Ponadto wybór jest ogromny! Kolejna kwestia to użytkowość. Być może chcemy zrobić piękne zdjęcie z okazji swoich urodzin, ale wiemy, że kupując sukienkę w sklepie, ubierzemy ją tylko raz. Gdy kupimy projekt w formie pliku, taka sukienka nie będzie wisieć nieużywana w szafie, nie będzie zajmować miejsca, nie będzie szkodzić środowisku i wreszcie – nie zużyje zasobów naturalnych. A my nadal będziemy pięknie wyglądać na zdjęciu.

Można więc powiedzieć, że taka moda ma swoje wady i zalety. Jeśli chcemy mieć piękne zdjęcia w ciekawych ubraniach, jak najbardziej jest to coś dla nas. Jednak, gdy używamy ubrań po zakupie wiele razy i chcemy się w nich pokazać w realnym życiu, niestety Digital Fashion nam na ten moment na to nie pozwala. Dlatego na pytanie, czy warto inwestować w cyfrowe ubieranie się, można odpowiedzieć: to zależy, jaki jest nasz cel.

Natasza Miszczuk
Copywriter z wyboru, ekonomista z wykształcenia. Autorka dwóch blogów – jakdojadedo.info i nokosmetykach.pl. Amatorka spędzania czasu w pociągach donikąd i zwiedzania zza szyby. Zapalona fanka sportów motocyklowych i zimowych. O najnowszych kosmetykach wie wszystko, a finanse, które trzeba na nie wydać, nie mają dla niej tajemnic.
- Advertisment -

Przeczytaj róznież

Jakie kolczyki są najlepsze do piercingu nosa

Piercing nosa to jedna z metod na wyrażenie siebie, nadania swojej twarzy charakteru czy też zmiany wizerunku. Najpopularniejsze są kolczyki do nosa umieszczane w...

Naturalne sposoby walki z zaburzeniami erekcji. O czym warto wiedzieć?

Zaburzenia erekcji nie należą wcale do rzadkości, choć wielu mężczyzn woli o nich nie mówić. Ich przyczyną może być choroba, ale także spadek nastroju...

Sprzedaż używanych rzeczy w sieci a podatek – kiedy trzeba go zapłacić?

Wiosenne porządki to dobra okazja, aby trochę zarobić. W jaki sposób? Sprzedawanie używanych ubrań, torebek, sprzętów elektronicznych czy książek jest bardzo proste. Wystarczy założyć...

Inwestycje społecznościowe – forma inwestycji czy metoda oszustwa?

Nie ma osoby, która by nie chciała zarabiać w sposób pasywny. Raz inwestujemy środki, a potem przez wiele lat czerpiemy z tego zysk. Sporo...

Typy i podtypy cery – jak je rozpoznać?

Jeszcze do niedawna mówiliśmy o tym, że mamy cztery typy cery: suchą, normalną, mieszaną i tłustą. Jednak teraz wiemy o wiele więcej i możemy...

Czy równowaga PEH to nowy trend w pielęgnacji włosów?

Piękne włosy to zadbane włosy. Można używać wielu różnych produktów do dbania o ich kondycję i wciąż nie widzieć efektów. Ale też są osoby,...