fbpx

Dieta CRAM – płaski brzuch bez wyrzeczeń

Jedną z bardzo popularnych w Internecie diet w ostatnich miesiącach jest dieta CRAM. Nazwa CRAM to skrót zaczerpnięty od pierwszych liter angielskich nazw pokarmów, które w tej diecie są podstawą żywienia. Są to cereals – zboże, rice – ryż, apples – jabłka, milk – mleko.

Dzięki diecie bazującej na tych składnikach można w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, zwłaszcza z brzucha. Dodatkową korzyścią jest poprawa funkcjonowania przewodu pokarmowego. Kto powinien korzystać z tej diety?

Jak działa dieta CRAM?

Po pierwsze nie jest to długoterminowa dieta odchudzająca, a jedynie dieta oczyszczająca, która powinna trwać 3 dni. W diecie tej je się bardzo ograniczoną ilość produktów, a więc stosowanie jej przez dłuższy czas z łatwością doprowadziłoby do niedoborów mikro- i makroelementów.

Warto jednak wiedzieć, że ta dieta ma świetne działanie regulujące procesy trawienne. Zboża i ryż bardzo korzystnie wpływają na same procesy trawienia, ale też na pracę jelit.

Z kolei jabłka mają wysoką zawartość błonnika pokarmowego i witamin, dzięki czemu regulują pracę jelit, ale też dostarczają do organizmu potrzebnych witamin. Natomiast mleko odpowiada za absorpcję białek.

Dodatkowo podczas tej diety należy wypijać minimum dwa litry wody dziennie. Dzięki temu nie tylko łatwiej pozbędziemy się produktów przemiany materii, ale i możemy zredukować obrzęki czy proces nadmiernego zatrzymywania się wody w organizmie. Sama woda też poprawia trawienie i reguluje pracę nerek, a co za tym idzie, przyspiesza usuwanie cukrów z organizmu.

Co można jeść na diecie CRAM?

Dzień warto zacząć od wypicia szklanki soku jabłkowego. Najlepszy będzie sok naturalny, robiony w domu lub też kupny bez dodatków słodzących. Na śniadanie można zjeść na przykład pełnoziarniste suchary popite szklanką mleka. Osoby, które nie tolerują laktozy, powinny wybrać mleko bez laktozy, jednak nie wolno pomijać tego elementu diety.

Na lunch można zjeść ugotowany wcześniej ryż z przyprawami takimi jak imbir i cytryna, które sprawią, że proste danie będzie pełne smaku. Kolacja to na przykład pełnoziarnisty makaron z dodatkiem oliwy z oliwek oraz ulubioną przyprawą, np. bazylią.

Jeśli w ciągu dnia zgłodniejemy, z powodzeniem można zjeść jabłko czy wypić szklankę tłustego mleka.

Kolejnego dnia można zamienić kolejność i na obiad zjeść porcję makaronu, a na kolację ryż z jabłkami, albo też zamiast sucharów wybrać chleb pełnoziarnisty. Ważne jest, aby jeść trzy porcje dziennie i jedną przekąskę, opierające się na tych 4 głównych składnikach.

Jakie efekty daje dieta CRAM?

Podczas 3 dni diety można zgubić nawet 2 kilogramy. Jednak są to efekty oczyszczania organizmu z toksyn i wody, a nie strata masy tłuszczowej! Jeśli chcemy oczyścić organizm ze złogów, ta dieta nam w tym pomoże, ale gdy chcemy spalić tłuszcz, to niestety nie będzie to najlepsze rozwiązanie.

Jeżeli mamy problemy ze zdrowiem, a nawet z trawieniem czy cukrzycę i inne schorzenia wymagające specjalnej diety, możliwość skorzystania z tej diety trzeba najpierw skonsultować z lekarzem prowadzącym.

Ponadto warto pamiętać, że jeśli po 1-2 dniach poczujemy się źle, dietę można przerwać bez konsekwencji. Nie przytyjemy nagle kolejnego dnia i nie będzie efektu jo-jo. Ta dieta jest jednak dobrym wstępem do zmiany nawyków żywieniowych na lepsze, aby złogi już więcej nie odkładały się w naszym organizmie.

image sources

  • dieta-cram-plaski-brzuch-bez-wyrzeczen-1332189: pexels.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Follow by Email
Facebook
Twitter