fbpx

Jak zdrowo odpocząć w pracy?

Przerwa w pracy to ważny czas, twój czas. To w końcu  chwila na wyciszenie, odpoczynek, odprężenie, nabranie świeżości i energii. Lepiej nie marnować takiego momentu na papierosa czy kolejną kawę. Jak produktywnie wykorzystać 5 minut w pracy, aby dobrze i zdrowo odpocząć? 5 złotych patentów na odpoczynek:

1. Lipa zamiast kawy

Kiedy wszyscy w biurze piją kawę, ty sięgnij po herbatę z lipą. Zaparzona w 60 stopniach działa wyciszająco na układ nerwowy, co pozwala na solidny odpoczynek. Jest bardzo zdrowa i chłodzi w gorące dni.

2. Valkee – MP3 ze światłem

Valkee to ciekawy wynalazek, który przypomina odtwarzacz mp3, ale zamiast muzyki emituje światło, które pozwala wypocząć i się wyłączyć. Już  10 minut dziennie takiego naświetlania relaksuje i daje kopa energii.

3. Siadaj i pisz

W stresującym momencie wyłącz się na chwilę z obiegu zdarzeń i stwórz listę tych rzeczy w pracy, na które nie masz wpływu, a które sprawiają, że się denerwujesz. Z boku lub na drugiej stronie napisz 10 rzeczy, z których jesteś dumny. Nazywaj swoje emocje, sukcesy i porażki. Komunikacja z samym sobą nie jest łatwa, ale daje mnóstwo zadowolenia i satysfakcji.

4. Owocowo-warzywny drink

Zamiast na papierosa skocz do warzywniaka. Sok ze świeżych owoców bądź warzyw to nie tylko napój zdrowy, ale również dający wytchnienie naszemu ciału. Nie obciąża twojej wątroby i żołądka, a zebrane w środku witaminy i minerały są zdrową bombą energetyczną dla każdego.

5. Orzeszek zamiast batonika

Zamiast batona, kawy czy słodkiej bułki wybierz zdrową przekąskę. Uwaga na batoniki muesli, które tylko z pozoru są zdrowe a zawierają głownie cukier. Zamiast dodać Ci energii mogą sprawić, że jedyne o czym będziesz myśleć to drzemka. Dobrą propozycją są zdrowe i łatwo dostępne orzechy, jabłka czy małe marchewki do chrupania. Ponadto to właśnie chrupanie  bardziej niż żucie pobudza metabolizm.

Pamiętaj, odbieraj sygnały od swojego ciała

Staraj się zwracać uwagę na swój biologiczny zegar. Jeśli pracujesz w systemie od 8.00 do 16.00, wówczas przerwę najlepiej zrobić ok. 13.00, bowiem wtedy twój mózg spowalnia. Z pracy i tak będą nici a 10 minut relaksu da o wiele lepsze rezultaty. Jeżeli pracujesz w wolnym zawodzie, zaczynaj tuż po śniadaniu lub ok. 16.-17.00, to złoty czas dla umysłu.

image sources

  • kobieta śpi: pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Follow by Email
Facebook
Twitter