Yoga zamiast porannej kawy, czy to wystarczy?

W pokoju rozbrzmiewa znajomy dźwięk budzika. Przestawiłeś już alarm dwa razy, ale nadal nie możesz się zmotywować, żeby wreszcie wstać. Gdy udaje Ci się zwlec z łóżka, sięgasz w pierwszej kolejności po kawę, którą – przywykłeś uważać – postawi Cię na nogi. Znajomy obrazek? Dla wielu z nas na pewno.

Mała kawa wpływa korzystnie na zdrowie a co z Yoga?

Choć w umiarkowanych dawkach kawa wpływa korzystnie na zdrowie, badania sugerują, że kofeina, którą zawiera, posiada własności zbliżone do uzależniających, a na dłuższą metę powoduje zaburzenia snu, więc też i coraz większe zmęczenie. Przygotowaliśmy dla Ciebie propozycje, czym możesz zastąpić poranną kawę – z pożytkiem dla zdrowia i koncentracji. Odpowiedzią jest yoga.

Zamiast następnym razem parzyć rano kawę, wypróbuj tych kilka ćwiczeń, które doskonale poprawiają krążenie i poprzez swoją dynamikę rozbudzają cały organizm. Spokojnie, nie namawiamy Cię do przesadnie intensywnego wysiłku, nie w tym przecież rzecz, żeby stawiać się zdyszanym na ważne spotkania biznesowe.

Zastąp więc kawę szklanka soku i przeczytaj niniejszy artykuł.

  • Zacznij od zwykłego klęku przy niewielkim rozstawie kolan. Opuść pośladki na pięty (duże palce u stóp powinny się ze sobą stykać). Następnie weź głęboki oddech. Przy powolnym wydechu opuść powoli głowę przed kolana. Ramiona wyciągnij przed siebie lub ułóż wzdłuż tułowia. Postaraj się rozluźnić i rozciągnąć tułów. Pozostań w skłonię na czas 10 głębokich oddechów.
  • Pora na klęk podparty. Zwróć uwagę na to, żeby Twoje nadgarstki znalazły się na wysokości ramion. Rozluźnij tułów. Kontroluj swój oddech tak, żeby był miarowy i głęboki. Przy każdym wydechu wygnij plecy w kształt łuku w górę, przyjmując pozycję przypominającą najeżonego kota. Przy wdechu, odwrotnie, opuść plecy i brzuch (ramiona ciągle wyprostowane). Powtórz to proste ćwiczenie 10 razy.
  • Połóż się na plecach. Ugnij nogi w kolanach, stopy niech przylegają mocno do ziemi. Ramiona ułóż wzdłuż tułowia. Przy każdym wydechu unieś biodra możliwie wysoko. Skup uwagę na nacisku, jaki wywierany jest na Twoje łopatki. Powolny i miarowy wdech poświęć na powrót do pozycji wyjściowej.
  • Stań wyprostowany. Następnie wykonaj skłon, wysuń ręce do przodu i oprzyj się dłońmi na podłodze (lub na macie do ćwiczeń). Utrzymuj dłonie na podłodze i spróbuj krok po kroju zbliżyć się do nich stopami. Gdy Twoje dłonie i stopy znajdą się możliwie blisko siebie, postaraj się wyprostować nogi w kolanach i wytrzymać w tej pozycji przez 10 oddechów. Nie zniechęcaj się, to ćwiczenie wymaga pewnej wprawy.
  • Na zakończenie pora na ćwiczenie rozluźniające. Stań wyprostowany, nie napinaj jednak żadnych partii mięśni. Zegnij prawa nogę w kolanie i umieść stopę na lewym udzie. Wykonaj głęboki wdech. Przy wydechu unieś ręce w górę i wyprostuj. Utrzymaj te pozycję przez kolejnych 5 wdechów i ćwiczenie wykonaj ponownie, zamieniając tylko strony.

image sources

  • yoga: pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *