Skuteczne postanowienia noworoczne

Jakie postanowienia noworoczne warto podejmować, aby udało nam się je zrealizować i jak tego dokonać? 28, a co wręcz przeciwnie?

Podstawowy błąd postanowień noworocznych jest taki, że są one wymyślane na ostatnią chwilę! Nieprzemyślane, zbyt optymistyczne czy po prostu głupie nie mają szans się spełnić. Nad pomysłami dotyczącymi nowego JA warto usiąść dużo wcześniej i to usiąść  z kartką i długopisem, uważnie rozważając swoje postanowienia.

ZA I PRZECIW

Klasyczna rozprawa ZA i PRZECIW powinna być pomocna również przy układaniu postanowień. Weźmy taki pomysł na warsztat i rozważmy na ile jest on realny i ile rzeczywiście potrzeba czasu. Wypiszmy wszystkie szanse i zagrożenia, możliwości i trudności, ale także listę osób, które mogą ma pomóc przy realizacji tych działań oraz listę osób, których warto się wystrzegać jeżeli myślimy poważnie o zmianach. Np.: myślimy o tym by zrzucić parę kilogramów. W tym celu kupujemy kartę na siłownię (odpowiednio wcześnie, aby zacząć trening już od nowego roku) oraz szukamy osoby, która może nam pomóc, z którą możemy razem chodzić na siłownię.

DZIENNIK POSTĘPU

Warto notować postępy swoich działań. Uzewnętrznianie się nie tylko pozwala unaocznić drobne sukcesy i realny postęp, ale również się zmotywować samemu. Prowadzenie dziennika to podstawa w terapii a przecież realizacja postanowień noworocznych to taka forma autoterapii. Notowanie swoich działań pozwala także nie zapomnieć o zobowiązaniach.

DROBNE KROCZKI Z NAGRODAMI

Małe kroki są drogą do wielkich sukcesów. Na pewno nie uda nam się zmienić z dnia na dzień, to niemożliwe, a dodatkowo może frustrować. Nie próbuj od razu odstawić papierosów czy słodyczy i przerzucić się na dietę wegańską. Zacznij powoli np.: od jednego papierosa dziennie, po jeden papieros na tydzień; od czekolady na tydzień po kostkę na tydzień; od bezmięsnej diety we wtorki i piątki po mięso tylko w środy i w czwartki itp. Szybciej zauważysz sukcesy, a te zmotywują cię do dalszej solidnej pracy. Nagradzaj się co jakiś czas – udało ci się nie jeść słodyczy przez tydzień, pozwól sobie na pączka, zmieniłeś dietę, to pozwól sobie na fastfood w weekend. Nie odbije się to na twojej nowej zmianie, a będzie pocieszeniem. Po czasie już nie będziesz potrzebował nagród a nowe przyzwyczajenia staną nawykiem i zmienią twoje życie!

image sources

  • postanowienia noworoczne: pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *