Jak zdrowo odpocząć w pracy?

Przerwa w pracy to ważny czas, twój czas. To w końcu  chwila na wyciszenie, odpoczynek, odprężenie, nabranie świeżości i energii. Lepiej nie marnować takiego momentu na papieroska czy kolejną kawkę. Jak dobrze wykorzystać 5 minut w pracy, aby się dobrze i zdrowo zrelaksować?

5 złotych patentów na odpoczynek

Lipa zamiast kawy

Kiedy wszyscy w biurze piją kawę ty sięgnij po herbatę z lipą. Zaparzona w 60 stopniach herbata z lipy świetnie działa na układ nerwowy i pozwala na solidny odpoczynek. Jest bardzo zdrowa i chłodzi w gorące dni.

Valkee – MP3 ze światłem

Valkee to ciekawy wynalazek, który przypomina odtwarzacz mp3, ale zamiast muzyki emituje światło, które pozwala wypocząć i się wyłączyć. Już porcja 10 minut dziennie takiego słuchania relaksuje i daje kopa energii.

Siadaj i pisz

W momencie stresującym wyłącz się na chwilę z obiegu zdarzeń i stwórz listę tych stresujących rzeczy w pracy, na które nie masz wpływu. Z boku lub na drugiej stronie napisz 10 rzeczy, z których jesteś dumny. Nazywaj swoje emocje, sukcesy i porażki, komunikacja z samym sobą nie jest łatwa, ale daje mnóstwo zadowolenia i satysfakcji.

Owocowy i warzywny drink

Zamiast na papieroska skocz do warzywniaka. Sok ze świeżych owoców bądź warzyw to nie tylko napój zdrowy, ale również pozwalający na odpoczynek. Nie obciąża twojej wątroby i żołądka, a zebrane w środku witaminy i minerały są zdrową bombą energetyczną dla każdego.

Chrupanie zamiast batonika

Zamiast papierosa, kawy czy słodkiej bułki wybierz zdrową przekąskę. Na pewno niech nie będzie to batonik muesli, który tylko wydaje się zdrowy, a zawiera dużo cukru, od którego zrobisz się senny. Dobrą propozycją są zdrowe i łatwo dostępne orzechy, jabłka czy małe marchewki do chrupania. Ponadto chrupanie bardziej niż żucie pobudza metabolizm.

Pamiętaj, że ważne są sygnały twojego ciała

Staraj się zwracać uwagę na swój biologiczny zegar. Jeśli pracujesz w systemie od 8.00 do 16.00, to wówczas przerwę najlepiej zrobić ok.. 13.00, bowiem wtedy twój mózg spowalnia. Z pracy i tak będą nici a 10 minut postoju naprawdę wiele ci da. Jeżeli pracujesz w wolnym zawodzie, pracuj tuż po śniadaniu lub ok.16.-17.00, to złoty czas dla umysłu.

Źródło zdjęcia

  • kobieta śpi: pixabay.com