Aplikacje na telefon, czy można na nich zarobić?

Aplikacje na telefony podbiły świat i szacuje się, że niemal każdy użytkownik posiadający smartfona ma zainstalowane na nim około 35 aplikacji, z kolei jednak statystyki AppStore i Google Play pokazują, że niemal 60% dostępnych aplikacji nigdy nie zostanie pobrana. Muszą więc istnieć czynniki, które decydują o popularności danej usługi. Prognozy rozwoju rynku IT i smartfonów są bardzo obiecujące, a już teraz można szacować, że w 2017 roku liczba ich użytkowników sukcesywnie będzie wzrastać. Dodatkowo coraz więcej aktywności związanej z surfowaniem po internecie przenosi się na ekrany smartfonów, w tym przeglądanie stron www., zakupy internetowe czy korzystanie z pozostałych usług, to doskonałe środowisko do rozwoju aplikacji.

Jak można zarobić na aplikacjach?

Większość aplikacji dostępna jest za darmo. Zastanawiacie się, więc, w jaki sposób mogą one przynieść zysk? Istnieją 4 podstawowe sposoby zarabiania dzięki aplikacji.

  • Przede wszystkim może się to odbyć dzięki reklamom. Reklamodawcy, którzy zorientują się, że Twoja aplikacja cieszy się popularnością u tej samej grupy docelowej wśród której prowadzą dystrybucję swojego produktu, mogą zapłacić naprawdę wiele, aby ich reklama ukazała się na ekranie smartfonów. Pamiętaj, aby wybierać reklamy jak najmniej ingerujące w strukturę Twojej aplikacji, ciekawe dla potencjalnych użytkowników, a także możliwie jak najbardziej związane z tematem Twojej aplikacji, co nie wywoła niesmaku wśród użytkowników. Aby stworzyć aplikację mającą generować konkretne i stałe przychody należy w pierwszej kolejności poznać otoczenie rynkowe i potencjał aplikacji. Warto zadbać o przygotowanie aplikacji pod rynek globalny, nie ograniczając się jedynie do Polski.
  • Wersja płatna i bezpłatna – mogą się one różnić rozbudowaniem dostępnych opcji, wyświetlaniem bądź ograniczaniem reklam, czy też dostępnością aktualizacji.
  • Najprostszą metodą monetyzacji zysków wydaje się automatyczne wprowadzenie konkretnej ceny za pobranie aplikacji. Wtedy zysk wygenerujemy w zależności od ceny aplikacji i ilości jej użytkowników.
  • Można również przyjąć tzw. strategię „freemium” czyli do darmowej aplikacji wprowadzić  płatności za uruchomienie jej dodatkowych funkcji. Specjaliści sugerują, że to jedno z najskuteczniejszych rozwiązań.

Źródło zdjęcia

  • aplikacja zarobek: pixabay.com